«Τραγικό αποτύπωμα της κρίσης η οποία πλήττει τη Λέσβο, αφήνουν τα
στοιχεία που αφορούν στο πάλαι ποτέ πάθος των Λέσβιων για το Ι.Χ.. Ένα
νησί που μόλις πριν από μια δεκαετία έριχνε στο δρόμο ετησίως κοντά
3.000 καινούργια αυτοκίνητα, έφτασε το 2013 να εκδώσει μόλις 50 νέες
άδειες κυκλοφορίας για επιβατηγά. Συνολικά, όμως, βάσει των στοιχείων
που πήραμε απ’ τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας
Βορείου Αιγαίου, στο διάστημα της τελευταίας πενταετίας, απ’ το 2009 έως
και το 2013, μειώθηκαν όλων των τύπων τα νέα αυτοκίνητα που
κυκλοφόρησαν, κατά 80%, παρ’ ότι ισχύει το μέτρο της απόσυρσης, αλλά και
το ειδικό καθεστώς για τα αγροτικά, ενώ μειώθηκε σημαντικά και ο
αριθμός των νέων αδειών οδήγησης.
Η κρίση μαστίζει όλη την αλυσίδα των οχημάτων, δυσχεραίνοντας όχι
μόνο όσους ασχολούνται με την εμπορία τους, αλλά και τα συνεργεία, τα
πρατήρια βενζίνης, τις αντιπροσωπείες ανταλλακτικών, ό,τι σχετίζεται με
το αυτοκίνητο.» (Βλ. σχετικό άρθρο..).
Με την λέξη «Τραγικό» θα μπορούσα να χαρακτηρίσω μόνο το συγκεκριμένο άρθρο. Ένα άρθρο που στερείται περιβαλλοντικής λογικής, αδυνατεί να λάβει υπόψη οποιασδήποτε φύσεως χωροταξικά δεδομένα και προφανώς θεωρεί ότι η κτήση οχήματος αποτελεί βασικό στοιχείο ευημερίας μιας κοινωνίας. Ενδεχομένως ο συντάκτης του άρθρου να θεωρεί ότι η κάθε οικονομικά εύρωστη οικογένεια της Λέσβου είναι λογικό - αν όχι αναγκαίο - να διαθέτει αριθμό οχημάτων αντίστοιχο προς τα ενήλικα μέλη που την αποτελούν. Βέβαια το γεγονός ότι η πόλη της Μυτιλήνης χωροταξικά αδυνατεί να ικανοποιήσει τόσο μεγάλο αριθμό οχημάτων με αποτέλεσμα σε αρκετές περιπτώσεις οι κεντρικοί της δρόμοι να «θυμίζουν Ομόνοια» μοιάζει να μην απασχολεί τον συντάκτη του άρθρου, όπως επίσης και το γεγονός της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης από τους ρύπους. Μάλλον ανήκει και ο ίδιος στην κατηγορία των Ελλήνων που για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους ακόμα και σε απόσταση 200-300 μέτρων από το σπίτι τους χρησιμοποιούν αυτοκίνητο. Ανήκει σε αυτούς που κατά την βραδινή τους έξοδο προσπαθούν να παρκάρουν σε απόσταση αναπνοής από την ταβέρνα ή το μπαρ, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι ο χώρος στάθμευσης θα είναι κάποιο πεζοδρόμιο, κάποια διάβαση πεζών ή ΑΜΕΑ, κάποια είσοδος ιδιοκτησίας, κ.λ.π.
Αν λοιπόν η οικονομική κρίση έγινε αιτία περιορισμού της ασύστολης κτήσης και κυκλοφορίας αυτοκινήτων, τότε το μόνο που μπορώ να πω είναι ''ευτυχώς''. Στο κάτω κάτω της γραφής δεν είναι τραγικό ο μέσος Μυτιληνιός να περιορίσει λίγο το ενεργειακό του αποτύπωμα.
Τέλος, ας μην υπάρχει τόσο μεγάλη ανησυχία για την επιβίωση του κύκλου των επαγγελματιών που σχετίζονται με την ύπαρξη και κυκλοφορία των οχημάτων. Τα τελευταία χρόνια και παρά την μεγάλη άνοδο των τιμών της βενζίνης, στην Λέσβο έχουν ξεφυτρώσει πολλά καινούρια βενζινάδικα, τα οποία δεν βλέπω να μαστίζονται και ιδιαίτερα από την κρίση, διαφορετικά θα έκλειναν. Τα δε συνεργεία και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων βρίσκουν πάντα τον τρόπο να επιβιώνουν ειδικά μέσω της υπερτιμολόγησης των ανταλλακτικών και των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Όλα καλά λοιπόν...;
Αν λοιπόν η οικονομική κρίση έγινε αιτία περιορισμού της ασύστολης κτήσης και κυκλοφορίας αυτοκινήτων, τότε το μόνο που μπορώ να πω είναι ''ευτυχώς''. Στο κάτω κάτω της γραφής δεν είναι τραγικό ο μέσος Μυτιληνιός να περιορίσει λίγο το ενεργειακό του αποτύπωμα.
Τέλος, ας μην υπάρχει τόσο μεγάλη ανησυχία για την επιβίωση του κύκλου των επαγγελματιών που σχετίζονται με την ύπαρξη και κυκλοφορία των οχημάτων. Τα τελευταία χρόνια και παρά την μεγάλη άνοδο των τιμών της βενζίνης, στην Λέσβο έχουν ξεφυτρώσει πολλά καινούρια βενζινάδικα, τα οποία δεν βλέπω να μαστίζονται και ιδιαίτερα από την κρίση, διαφορετικά θα έκλειναν. Τα δε συνεργεία και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων βρίσκουν πάντα τον τρόπο να επιβιώνουν ειδικά μέσω της υπερτιμολόγησης των ανταλλακτικών και των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Όλα καλά λοιπόν...;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου