Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

"ΚΑΛΗ ΨΑΡΙΑ"

«Το πρόβλημα της υπεραλίευσης είναι πλεόν ορατό σε όλες τις θάλασσες του πλανήτη, με τη Μεσόγειο να έχει εξαιρετικά μεγάλο πρόβλημα, αφού πρόκειται για μια θάλασσα με μεγάλες ιδιαιτερότητες και ευαισθησίες. Στην Ελλάδα πολλά από τα παραδοσιακά αλιεύματα απειλούνται πλέον με εξαφάνιση, αν δεν ληφθούν άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα. H Ευρωπαϊκή Ενωση σχεδιάζει μια νέα Κοινή Αλιευτική Πολιτική, η οποία συναντά πάντως αρκετές αντιδράσεις. Οι “27 της Ευρώπης” έκαναν τη διαδρομή... Αιγαίο-Βρυξέλλες για να καταγράψουν την κατάσταση, να δείξουν τα προβλήματα, αλλά και να παρουσιάσουν κάποιες πρωτοβουλίες που ήδη αποδίδουν θετικά αποτελέσματα.» (Βλ. σχετικά) 

Παρουσιάστηκε πριν κάποιες μέρες στη ΝΕΤ και για όσους δεν κατάφεραν να το παρακολουθήσουν αξίζει να αφιερώσουν λίγο χρόνο να το δουν έστω και διαδικτυακά. Παρουσιάζει - έστω και συνοπτικά - ένα κομμάτι μόνο της Ελληνικής πραγματικότητας στον τομέα της αλιευτικής παραγωγής και διαχείρισης. Στο ντοκιμαντέρ ακούγονται αρκετές αλήθειες, ακούγονται υπερβολές, ακούγονται παράπονα. Κάποιοι μπροστά στην κάμερα δείχνουν να αναλαμβάνουν το μερίδιο ευθύνης τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η αλιεία, χωρίς να παραλείπουν να ρίξουν τα βέλη τους και σε άλλους (ερασιτέχνες αλιείς, Λιμενικές Αρχές)! Βέβαια ίσως είναι και η πρώτη φορά που ακούμε και επίσημα για την ευθύνη του καταναλωτή και αυτό είναι κάτι που οφείλει να μας απασχολήσει όλους.
Σε κάθε περίπτωση αυτό που προκύπτει είναι ότι είμαστε στην χειρότερη κατάσταση από τα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ και βεβαίως αυτό δεν πρέπει να προκαλεί καμία εντύπωση, αφού και στους υπόλοιπους τομείς της κοινωνικοοικονομικής μας ζωής έχουμε τα μαύρα μας τα χάλια. Εάν θέλουμε να αλλάξουμε τα δεδομένα της αλιείας τώρα είναι η καλύτερη ευκαιρία που παρουσιάζεται. Τα επιστημονικά δεδομένα υπάρχουν, οι φωνές διαμαρτυρίας είναι πολλές και από διάφορες πλευρές (αλιείς, Μ.Κ.Ο., επιστήμονες κ.λ.π.), η πλειοψηφία των επαγγελματιών αλιέων δείχνει πλέον να αντιλαμβάνεται ότι χρειάζονται μέτρα προστασίας της θάλασσας, ενώ το καταναλωτικό κοινό είναι πλέον πολύ πιο ενημερωμένο σε σχέση με προηγούμενες δεκαετίες. Άραγε είμαστε ικανοί να ξεπεράσουμε τα πολλά λόγια και να προχωρήσουμε σε πράξεις;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου