Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

Αποφάσεις(;) του Υπουργού Αλιείας για τον Ερυθρό Τόνο και τις Μηχανότρατες

Με αφορμή το θέμα για τον ερυθρό τόνο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της greenpeace θα σταθώ σε δύο συγκεκριμένα σημεία. Στο πρώτο διαβάζουμε ότι: «Σε πρόσφατη συνάντηση με σκοπό να καθοριστεί η θέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα μέσω του Υπουργού Αλιείας, κ Διαμαντίδη, απείχε από τη ψηφοφορία σε αντίθεση με την αρχική του τοποθέτηση υπέρ της συνέχισης αλιείας ερυθρού τόνου. Σε αυτή την αλλαγή στάσης συνέβαλαν και οι πιέσεις και αντιδράσεις της Greenpeace και Ελλήνων πολιτών για την αρχική απογοητευτική στάση του κ. Διαμαντίδη, ο οποίος είχε διεκδικήσει μάλιστα να αυξηθούν οι άδειες λειτουργίας μονάδων πάχυνσης τόνου για την Ελλάδα.» Αναρωτιέμαι, βάσει ποιας λογικής πιστεύει η greenpeace ότι ο Κος Διαμαντίδης απείχε της ψηφοφορίας εξαιτίας των πιέσεων της ίδιας της οργάνωσης και Ελλήνων πολιτών. Στην ιστοσελίδα της οργάνωσης διαβάζω για μόλις 1793 μηνύματα πολιτών που απεστάλησαν στον Υπουργό για το συγκεκριμένο θέμα. Πιστεύουν ότι η συγκεκριμένη κινητοποίηση του δημιούργησε κάποια ανησυχία; Η αποχή του Υπουργού από την ψηφοφορία μπορεί να ερμηνευθεί με δύο τρόπους: α) Απλή αδιαφορία για ένα θέμα που ούτως η άλλως θα έχει συγκεκριμένη έκβαση που δεν είναι άλλη από την συνέχιση της αλιείας εν λόγω είδους και β) χάιδεμα στα αυτιά της οργάνωσης, προκειμένου να πέσουν λίγο οι τόνοι και να μην τους ξαναδεί σύντομα στο Υπουργείο, αφού ούτως ή άλλως η (μη) ψήφος της χώρας μας δεν πρόκειται να έχει ουδεμία επιρροή στην λήψη αποφάσεων για τον λόγο που προαναφέρθηκε.
Στο δεύτερο σημείο διαβάζουμε ότι:«Παράλληλα, ο κ. Διαμαντίδης ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει σε κατάργηση της αριθμ. 164198/03-03-08 Απόφασης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, η οποία, κατά απόλυτη παράβαση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Αλιεία στη Μεσόγειο 1967/2006, επέτρεπε την αλιεία με μηχανότρατα στο 1 ναυτικό μίλι από την ξηρά.» Δηλαδή σε απλά ελληνικά, πολύ σύντομα θα δούμε απόφαση του Υπουργού που θα ορίζει ότι οι Μηχανότρατες θα αλιεύουν στην ελάχιστη απόσταση του 1,5 ν.μ. από την ακτή με την προϋπόθεση της ισοβαθούς των 50μ.; Το νέο είναι σαφέστατα ωραίο, αλλά επειδή το έχουμε ξανακούσει και εφόσον δεν έχουμε ακόμα κάποια επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου σχετικά με το θέμα οφείλουμε να είμαστε επιφυλακτικοί. Μέχρι στιγμής, το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι ο Υπουργός έχει αποστείλει μία επιστολή στην Κα Δαμανάκη όπου της γνωρίζει την πρόθεσή του για κατάργηση της Υ.Α. του 2008 [βλ. σχετικά (1) και (2)]. Αυτό που με προβληματίζει λίγο είναι ότι ο Κος Διαμαντίδης , μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι θα ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, κάτι που σημαίνει ότι ίσως σε κάποιες περιοχές της χώρας να υπάρξουν εκ νέου παρεκκλίσεις από τον Καν.(ΕΚ) προς όφελος των Μηχανοτρατών. Επίσης να μην ξεχνάμε ότι το θέμα της Μηχανότρατας αφορά μία ομάδα αλιέων που διαθέτει πανίσχυρο σωματείο, ενώ τα οικονομικά μεγέθη που υπάρχουν γύρω από την ''μέση αλιεία'' είναι πολύ μεγάλα και καθόλου αμελητέα (ειδικά για την περίοδο που διανύουμε), για τους οικονομικούς και ασφαλιστικούς φορείς του κρατικού μηχανισμού. Εάν τελικά υλοποιήσει την απόφασή του ο Υπουργός τότε θα είναι το δεύτερο καλό νέο στον τομέα της αλιείας που θα ακούσουμε φέτος, μετά και τους αυστηρούς περιορισμούς που τέθηκαν στις ''Βιτζότρατες'' κατ' εφαρμογή του Καν.(ΕΚ) 1967/2006. Αναμένω και θα επανέλθω...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου