«Μεγάλη διαρροή μαζούτ σημειώθηκε την Κυριακή στο εξωτερικό εμπορικό λιμάνι της Μυτιλήνης από ρήγμα που δημιουργήθηκε στο φορτηγό οχηματαγωγό πλοίο «Aegean Star», όταν, στις 5.20 το πρωί, προερχόμενο από τη Χίο και ενώ επικρατούσαν άνεμοι οκτώ μποφόρ, προσέκρουσε στον πράσινο φανοστάτη εισόδου, απόληξη του μεγάλου λιμενοβραχίονα της Μυτιλήνης.» (Βλ. σχετικό άρθρο..).
Ευτυχώς που το συγκεκριμένο περιστατικό έλαβε χώρα εντός του λιμανιού της Μυτιλήνης και σε χειμερινή περίοδο. Το βασικό πρόβλημα στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι η ρύπανση, η οποία χάρη στις ενέργειες της Λιμενικής Αρχής και των εθελοντών της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, περιορίστηκε σημαντικά, χωρίς να δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα στην ευρύτερη περιοχή του λιμένα ή και έξω απ' αυτόν, αλλά το γεγονός ότι τα συγκεκριμένης κατηγορίας πλοία δεν υπόκεινται σε απαγορευτικό απόπλου, με αποτέλεσμα να μπορούν να εκτελούν πλόες ακόμα και με εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες (9-10 BF). Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι με το συγκεκριμένο πλοίο μεταφέρονται και εύφλεκτα φορτία (καύσιμα), μπορεί πολύ εύκολα να αντιληφθεί κάποιος το μέγεθος της ζημιάς που μπορεί να προκληθεί από τυχόν μετατόπιση φορτίου η οποία θα συνοδευτεί και με ναυτικό ατύχημα κατά την διάρκεια του πλου. Και αν το παραπάνω ακούγεται ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας τότε ας μας δώσει κάποιος μια εξήγηση για το πως το συγκεκριμένο πλοίο προσέκρουσε στο λιμενοβραχίονα του λιμανιού της Μυτιλήνης!!!
Ευτυχώς που το συγκεκριμένο περιστατικό έλαβε χώρα εντός του λιμανιού της Μυτιλήνης και σε χειμερινή περίοδο. Το βασικό πρόβλημα στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι η ρύπανση, η οποία χάρη στις ενέργειες της Λιμενικής Αρχής και των εθελοντών της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, περιορίστηκε σημαντικά, χωρίς να δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα στην ευρύτερη περιοχή του λιμένα ή και έξω απ' αυτόν, αλλά το γεγονός ότι τα συγκεκριμένης κατηγορίας πλοία δεν υπόκεινται σε απαγορευτικό απόπλου, με αποτέλεσμα να μπορούν να εκτελούν πλόες ακόμα και με εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες (9-10 BF). Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι με το συγκεκριμένο πλοίο μεταφέρονται και εύφλεκτα φορτία (καύσιμα), μπορεί πολύ εύκολα να αντιληφθεί κάποιος το μέγεθος της ζημιάς που μπορεί να προκληθεί από τυχόν μετατόπιση φορτίου η οποία θα συνοδευτεί και με ναυτικό ατύχημα κατά την διάρκεια του πλου. Και αν το παραπάνω ακούγεται ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας τότε ας μας δώσει κάποιος μια εξήγηση για το πως το συγκεκριμένο πλοίο προσέκρουσε στο λιμενοβραχίονα του λιμανιού της Μυτιλήνης!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου