«Τεράστια προβλήματα έχει προκαλέσει στην καθημερινή άντληση πετρελαίου στο νέο, πλούσιο κοίτασμα του πεδίου Ε της Θάσου η παράνομη αλιεία από ασυνείδητους ιδιοκτήτες ανεμοτρατών, πάνω ακριβώς από τα σημεία που περνούν το καλώδιο ηλεκτροδότησης και ο αγωγός μεταφοράς πετρελαίου της Kavala Oil.» (Βλ σχετικό άρθρο..).
Στην Ελλάδα της κομπίνας, της λαμογιάς, των μικροπολιτικών παρεμβάσεων και της (μη) εφαρμογής νόμων, περιμένουν οι υπέυθυνοι της Kavala Oil να βρουν το δίκιο τους; Το πιθανότερο είναι να φτάσουμε στην ακραία περίπτωση πρόκλησης θαλάσσιας πετρελαϊκής ρύπανσης και τότε να τρέχουν όλοι να προλάβουν τα χειρότερα επιρρίπτοντας τις ευθύνες σε όποιον του βολεύει περισσότερο.
Ο τρόπος να σταματήσουν οι αδίστακτοι μηχανοτρατάρηδες είναι μόνο με την επιβολή των παρεπόμενων ποινών, που δεν είναι άλλες από την αφαίρεση των αδειών αλιείας εν λόγω σκαφών και την παραμονή τους στο λιμάνι για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Από την μία πλευρά όμως το προβληματικό (γελοίο) θεσμικό πλαίσιο που δίνει στους παραβάτες το δικαίωμα προσφυγών κατά των επιβληθεισών κυρώσεων και από την άλλη τα όργανα που καλούνται να τις εξετάσουν (Συμβούλιο Αλιείας αρχικά και Διοικητικό Πρωτοδικείο σε δεύτερο βαθμό) δίνει το δικαίωμα στον κάθε επιτήδειο μηχανοτρατά να «οργώνει» τον βυθό ανενόχλητος. Ακόμα και ένα σύνολο προστίμων της τάξεως των 20.000 € δεν αρκεί για να σταματήσει την παρανομία τους, όταν τα κέρδη που αποκομίζουν είναι πολύ περισσότερα. Ένας μήνας δέσιμο στο λιμάνι είναι ικανός να τους ταρακουνήσει οικονομικά και να τους προκαλέσει πολύ περισσότερα προβλήματα, κάτι που παραδέχονται εξάλλου και οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες αυτών των σκαφών.
Υπάρχει κανένας που να έχει τα κότσια να τους βάλει στην θέση τους....;
Ο τρόπος να σταματήσουν οι αδίστακτοι μηχανοτρατάρηδες είναι μόνο με την επιβολή των παρεπόμενων ποινών, που δεν είναι άλλες από την αφαίρεση των αδειών αλιείας εν λόγω σκαφών και την παραμονή τους στο λιμάνι για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Από την μία πλευρά όμως το προβληματικό (γελοίο) θεσμικό πλαίσιο που δίνει στους παραβάτες το δικαίωμα προσφυγών κατά των επιβληθεισών κυρώσεων και από την άλλη τα όργανα που καλούνται να τις εξετάσουν (Συμβούλιο Αλιείας αρχικά και Διοικητικό Πρωτοδικείο σε δεύτερο βαθμό) δίνει το δικαίωμα στον κάθε επιτήδειο μηχανοτρατά να «οργώνει» τον βυθό ανενόχλητος. Ακόμα και ένα σύνολο προστίμων της τάξεως των 20.000 € δεν αρκεί για να σταματήσει την παρανομία τους, όταν τα κέρδη που αποκομίζουν είναι πολύ περισσότερα. Ένας μήνας δέσιμο στο λιμάνι είναι ικανός να τους ταρακουνήσει οικονομικά και να τους προκαλέσει πολύ περισσότερα προβλήματα, κάτι που παραδέχονται εξάλλου και οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες αυτών των σκαφών.
Υπάρχει κανένας που να έχει τα κότσια να τους βάλει στην θέση τους....;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου