Αν όχι, τότε όλοι αγνοούμε τις συνεχείς επισημάνεις των επιστημόνων, που διαπιστώνουν κάθετη μείωση των ιχθυοαποθεμάτων στις ελληνικές θάλασσες. Από τις σοβαρότερες αιτίες είναι η εντατική αλίευση γόνων, υπομεγεθών ψαριών, επί το επιστημονικότερον, πριν αυτά φτάσουν στο στάδιο αναπαραγωγικής ωριμότητας, αλλά και η αλίευση κατά την περίοδο αναπαραγωγής.» (Βλ. σχετικό άρθρο..).
Έτσι ακριβώς έχουν τα πράγματα. Στην χώρα μας σπανίως το πρόβλημα εντοπίζεται στην έλλειψη νομοθετικού πλαισίου, αλλά κατά βάση στην εφαρμογή του. Όλα αυτά που επισημαίνει το Αρχιπέλαγος και δημοσιεύονται στο συγκεκριμένο άρθρο, είναι ενδεικτικά της τραγελαφικής κατάστασης που επικρατεί στο κομμάτι του ελέγχου της αλιευτικής δραστηριότητας και διακίνησης των αλιευμάτων. Η δε αναφορά στην μη ύπαρξη του ηλεκτρονικού οργάνου μέτρησης διχτυών που προβλέπεται από Καν. (ΕΚ), είναι ένα πολύ μικρό δείγμα της κακής ενσωμάτωσης και τελικά μη εφαρμογής της Κοινοτικής Νομοθεσίας στην χώρα μας. Αντίστοιχο πρόβλημα είχε αντιμετωπιστεί με την υιοθέτηση του 1,5 ν.μ. ως ελάχιστης απόστασης αλιείας από την ακτή για τις Μηχανότρατες, το οποίο λύθηκε πρόσφατα και με καθυστέρηση πολλών ετών λόγω μικροπολιτικών χειρισμών. Υπάρχουν δε ακόμη πάρα πολλά άρθρα της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας που ρυθμίζουν θέματα της αλιευτικής δραστηριότητας, αλλά παραμένουν στο «ψυγείο» ή δεν δύνανται να εφαρμοστούν για μια σειρά από λόγους που σχετίζονται με τους κακώς εννοούμενους πολιτικούς χειρισμούς ή την αδυναμία των αρμόδιων ελεγκτικών Αρχών να ανταποκριθούν στο έργο τους λόγω έλλειψης υλικοτεχνικών υποδομών ή επιπέδου εκπαίδευσης.
Δυστυχώς με τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα δεν πρόκειται να βελτιωθεί η κατάσταση στον τομέα της αλιευτικής δραστηριότητας, αλλά σε καμία περίπτωση φωνές, όπως αυτή του Αρχιπελάγους ή άλλων φορέων, δεν πρέπει να σταματήσουν να «ενοχλούν» τα αυτιά των «αρμοδίων» μήπως και κάποια στιγμή ξυπνήσουν από τον λήθαργο της περιβαλλοντικής τους αδιαφορίας!
Έτσι ακριβώς έχουν τα πράγματα. Στην χώρα μας σπανίως το πρόβλημα εντοπίζεται στην έλλειψη νομοθετικού πλαισίου, αλλά κατά βάση στην εφαρμογή του. Όλα αυτά που επισημαίνει το Αρχιπέλαγος και δημοσιεύονται στο συγκεκριμένο άρθρο, είναι ενδεικτικά της τραγελαφικής κατάστασης που επικρατεί στο κομμάτι του ελέγχου της αλιευτικής δραστηριότητας και διακίνησης των αλιευμάτων. Η δε αναφορά στην μη ύπαρξη του ηλεκτρονικού οργάνου μέτρησης διχτυών που προβλέπεται από Καν. (ΕΚ), είναι ένα πολύ μικρό δείγμα της κακής ενσωμάτωσης και τελικά μη εφαρμογής της Κοινοτικής Νομοθεσίας στην χώρα μας. Αντίστοιχο πρόβλημα είχε αντιμετωπιστεί με την υιοθέτηση του 1,5 ν.μ. ως ελάχιστης απόστασης αλιείας από την ακτή για τις Μηχανότρατες, το οποίο λύθηκε πρόσφατα και με καθυστέρηση πολλών ετών λόγω μικροπολιτικών χειρισμών. Υπάρχουν δε ακόμη πάρα πολλά άρθρα της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας που ρυθμίζουν θέματα της αλιευτικής δραστηριότητας, αλλά παραμένουν στο «ψυγείο» ή δεν δύνανται να εφαρμοστούν για μια σειρά από λόγους που σχετίζονται με τους κακώς εννοούμενους πολιτικούς χειρισμούς ή την αδυναμία των αρμόδιων ελεγκτικών Αρχών να ανταποκριθούν στο έργο τους λόγω έλλειψης υλικοτεχνικών υποδομών ή επιπέδου εκπαίδευσης.
Δυστυχώς με τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα δεν πρόκειται να βελτιωθεί η κατάσταση στον τομέα της αλιευτικής δραστηριότητας, αλλά σε καμία περίπτωση φωνές, όπως αυτή του Αρχιπελάγους ή άλλων φορέων, δεν πρέπει να σταματήσουν να «ενοχλούν» τα αυτιά των «αρμοδίων» μήπως και κάποια στιγμή ξυπνήσουν από τον λήθαργο της περιβαλλοντικής τους αδιαφορίας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου