Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012

H Greenpeace καταγγέλλει 4 ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες για χρήση μεταλλαγμένων

«Τέσσερις ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες για χρήση μεταλλαγμένων κατονομάζει η ΜΚΟ Greenpeace. Οι εταιρείες αυτές σύμφωνα με τη Greenpeace αναφέρουν στις συσκευασίες των προϊόντων τους ή στις ιστοσελίδες τους ότι δεν γίνεται χρήση μεταλλαγμένων.
Αναλυτικά στην ιστοσελίδα της Greenpeace αναφέρονται τα εξής:
Έρευνα της Greenpeace αποκαλύπτει χρήση μεταλλαγμένων ζωοτροφών έως και 90% από 4 ελληνικές εταιρίες γαλακτοκομικών. Δείγματα ζωοτροφής των εταιρειών ΔΕΛΤΑ, ΟΛΥΜΠΟΣ, ΜΕΒΓΑΛ και ΦΑΡΜΑ ΚΟΥΚΑΚΗ βρέθηκαν θετικά στα μεταλλαγμένα όπως έδειξαν οι τυχαίοι, δειγματοληπτικοί έλεγχοι της Greenpeace.» (Βλ. σχετικό άρθρο..).

Από την μία μεριά το συγκεκριμένο άρθρο μπορεί να προκαλέσει αναστάτωση, αλλά από την άλλη μπορεί να δημιουργήσει μία σειρά προβληματισμών που σχετίζονται με την αξιοπιστία της εν λόγω έρευνας και των στοιχείων που δημοσιοποιούνται. Δεν πιστεύω ότι η greenpeace θα διακινδύνευε να δημοσιοποιήσει τα ονόματα των τεσσάρων γαλακτοβιομηχανιών εάν δεν είχε αποδείξεις στα χέρια της αλλά, η έλλειψη στοιχείων που σχετίζονται με την μεθοδολογία της έρευνας (τρόπος συλλογής δειγμάτων, εργαστήρια ελέγχου κ.λ.π.), όπως και το εάν υπήρξαν και άλλες εταιρίες που ελέγχθηκαν, είναι λογικό να δημιουργήσουν κάποια ερωτήματα. Ο ίδιος προβληματισμός δημιουργήθηκε και με την άλλη έρευνα που πραγματοποίησαν οι Οικολόγοι Πράσινοι σε συγκεκριμένες εταιρίες εμφιαλωμένου νερού αναφορικά με την ύπαρξη ποσοτήτων εξασθενούς χρωμίου. Τέτοιου τύπου έρευνες - εάν πραγματοποιούνται καθαρά και μόνο προς το κοινωνικό και όχι το ατομικό όφελος κάθε οργανισμού ή φορέα - οφείλουν το λιγότερο να είναι πλήρεις (θα πρέπει να ελέγχονται όλες οι εταιρίες με παρόμοια προϊόντα), ώστε αφενός να μην θίγεται η αξιοπιστία τους και αφετέρου να παρέχουν στους καταναλωτές ολοκληρωμένη πληροφόρηση. Μόνο έτσι θα αναγκαστούν οι παραβάτες να αλλάξουν ρότα και να συμμορφωθούν με ισχύοντες κανονισμούς και πρότυπα ασφαλείας τροφίμων, ώστε σε κάθε περίπτωση κερδισμένος να είναι τελικά ο καταναλωτής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου