«Οι εγκαταστάσεις που βρίσκονται στη στεριά είναι υπεύθυνες για τη ρύπανση στις θάλασσες της χώρας μας το 2010, με τις βιομηχανικές να κρατούν τα πρωτεία και να έπονται οι υπόλοιπες (ελαιουργεία, ξενοδοχεία, εστιατόρια, σπίτια, αποχετευτικά συστήματα κ.ά.), ενώ στην τρίτη θέση βρίσκονται τα πλοία.»(Βλ. σχετικό άρθρο..).
Το ότι το Λιμενικό Σώμα κλήθηκε να αντιμετωπίσει 93 περιστατικά θαλάσσιας ρύπανσης το 2010, δεν σημαίνει ότι δεν υπήρξαν ακόμη πολλά περιστατικά για τα οποία δεν έλαβαν γνώση οι Λιμενικές Αρχές της χώρας και εκ των πραγμάτων δεν υπάρχουν επίσημα καταγεγραμμένα στοιχεία. Ως εκ τούτου, παρόλο που τα υπάρχοντα στοιχεία δείχνουν την τάση που υπάρχει ως προς τις πηγές της θαλάσσιας ρύπανσης, εντούτοις θεωρώ ότι ο τίτλος της εφημερίδας ακυρώνεται και μόνο από το γεγονός ότι για να καταλήξει μία έρευνα σε βάσιμα και καίρια αποτελέσματα απαιτείται η ύπαρξη, εκτός των ποσοτικών και ιδιαίτερων ποιοτικών στοιχείων (δεδομένων). Ακόμα και ίδιο το άρθρο στο τέλος του - κάνοντας σύγκριση των προστίμων που έχουν επιβληθεί σε πλοία και σε εγκαταστάσεις ξηράς - αναφέρει ότι τα περιστατικά θαλάσσιας ρύπανσης που προκαλούνται από πλοία είναι πιο σοβαρά. Πάντως για να μπορέσει κάποιος να οδηγηθεί σε περισσότερο ασφαλή συμπεράσματα θα έπρεπε να είχε την δυνατότητα να μελετήσει τους φακέλους όλων των περιστατικών ρύπανσης ή ακόμα καλύτερα να ήταν παρών σε πολλά από αυτά για έχει ιδία άποψη. Τα επιβαλλόμενα πρόστιμα, το φωτογραφικό υλικό και η καταγραφή των στοιχείων εμπεριέχουν πολλές φορές το στοιχείο της υποκειμενικότητας και δεν απεικονίζουν πάντα με πειστικό τρόπο τα πραγματικά γεγονότα, παρόλο που από την Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Λ.Σ. υπάρχει σχετική εγκύκλιος που καθορίζει τον τρόπο ποσοτικοποίησης των δεδομένων μιας θαλάσσιας ρύπανσης ώστε η επιβολή των κυρώσεων να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο αντικειμενική!
Το ότι το Λιμενικό Σώμα κλήθηκε να αντιμετωπίσει 93 περιστατικά θαλάσσιας ρύπανσης το 2010, δεν σημαίνει ότι δεν υπήρξαν ακόμη πολλά περιστατικά για τα οποία δεν έλαβαν γνώση οι Λιμενικές Αρχές της χώρας και εκ των πραγμάτων δεν υπάρχουν επίσημα καταγεγραμμένα στοιχεία. Ως εκ τούτου, παρόλο που τα υπάρχοντα στοιχεία δείχνουν την τάση που υπάρχει ως προς τις πηγές της θαλάσσιας ρύπανσης, εντούτοις θεωρώ ότι ο τίτλος της εφημερίδας ακυρώνεται και μόνο από το γεγονός ότι για να καταλήξει μία έρευνα σε βάσιμα και καίρια αποτελέσματα απαιτείται η ύπαρξη, εκτός των ποσοτικών και ιδιαίτερων ποιοτικών στοιχείων (δεδομένων). Ακόμα και ίδιο το άρθρο στο τέλος του - κάνοντας σύγκριση των προστίμων που έχουν επιβληθεί σε πλοία και σε εγκαταστάσεις ξηράς - αναφέρει ότι τα περιστατικά θαλάσσιας ρύπανσης που προκαλούνται από πλοία είναι πιο σοβαρά. Πάντως για να μπορέσει κάποιος να οδηγηθεί σε περισσότερο ασφαλή συμπεράσματα θα έπρεπε να είχε την δυνατότητα να μελετήσει τους φακέλους όλων των περιστατικών ρύπανσης ή ακόμα καλύτερα να ήταν παρών σε πολλά από αυτά για έχει ιδία άποψη. Τα επιβαλλόμενα πρόστιμα, το φωτογραφικό υλικό και η καταγραφή των στοιχείων εμπεριέχουν πολλές φορές το στοιχείο της υποκειμενικότητας και δεν απεικονίζουν πάντα με πειστικό τρόπο τα πραγματικά γεγονότα, παρόλο που από την Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Λ.Σ. υπάρχει σχετική εγκύκλιος που καθορίζει τον τρόπο ποσοτικοποίησης των δεδομένων μιας θαλάσσιας ρύπανσης ώστε η επιβολή των κυρώσεων να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο αντικειμενική!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου