«Μόλις 114 άδειες αλιείας θα χορηγηθούν φέτος από το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας για την αλιεία του τόνου στην χώρα μας από 299 που ήταν το 2008 και 256 το 2010, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο.
Η ποσόστωση για την αλιεία τόνου που έχει κατανεμηθεί στη χώρα μας για το 2011 βάσει Κανονισμού του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι μόλις 124,37 τόνοι από τους συνολικά 12.900 τόνους που επιτρέπεται να αλιευθούν (δηλαδή ποσοστό 0,96%), ενώ στον ίδιο Κανονισμό προσδιορίζεται ο μέγιστος αριθμός των σκαφών που θα δραστηριοποιηθούν, που για την Ελλάδα είναι 250 σκάφη με διάφορα αγκιστρωτά εργαλεία και ένα σκάφος με το εργαλείο γρι γρι (για ζωντανό τόνο με σκοπό την πάχυνση).» (Βλ. σχετικό άρθρο..)
...και τώρα που μειώθηκαν οι ειδικές άδειες ερυθρού τόνου για το 2011 δεν πιστεύω να υπάρχουν διάφοροι αφελείς που να πιστεύουν ότι σώθηκε η κατάσταση! Στην Λέσβο μέχρι στιγμής δεν έχει χορηγηθεί καμία άδεια για ερυθρό τόνο και δεν ξέρω εάν πρόκειται να δοθεί. Το ζητούμενο είναι να καταλάβουν εκεί στο ΥΘΥΝΑΛ ότι με το να στερήσεις από τον παράκτιο επαγγελματία ψαρά την δυνατότητα να βγάλει ''νόμιμα'' ένα μεροκάματο - το οποίο ούτως ή άλλως δεν είναι και μεγάλο - απλώς τον οδηγείς με μαθηματική ακρίβεια στην παρανομία. Ειδικά δε όταν βλέπει ερασιτέχνες ψαράδες να δρουν ανενόχλητοι, εκμεταλλευόμενοι την αδιαφορία ή άγνοια των διωκτικών Αρχών, τότε εξοργίζεται ακόμη περισσότερο. Το αποτέλεσμα είναι να αλιεύονται παράνομα ερυθροί τόνοι, οι οποίοι βαφτίζονται «μακρύπτεροι», εκφορτώνονται «μακριά» από τα μάτια των ελεγκτικών Αρχών και φτάνουν στον τελικό προορισμό τους άνευ των σχετικών εγγράφων τεκμηρίωσης της αλιείας τους. Βέβαια αντιλαμβάνομαι ότι στην Διεύθυνση αλιείας του ΥΘΥΝΑΛ είναι λίγο δύσκολο να τα γνωρίζουν όλα αυτά, διότι όταν ασκείς αλιευτική πολιτική οφείλεις, πέρα από την άριστη γνώση του θεσμικού πλαισίου, να διαθέτεις εξίσου ή και καλύτερη γνώση των δεδομένων που ισχύουν στο θαλάσσιο περιβάλλον και σε όσους ασχολούνται ενεργά με αυτό (αλιείς). Σε βάθος χρόνου και με βάση αποφάσεις που έχουν ληφθεί από την συγκεκριμένη Υπηρεσία δίνεται η εντύπωση ότι η άσκηση αλιευτικής πολιτικής διενεργείται περισσότερο από τις καρέκλες των γραφείων και υπό το καθεστώς των πιέσεων που ασκούνται αρκετά συχνά από τους επαγγελματικούς αλιευτικούς συλλόγους της χώρας, οι οποίοι βεβαίως παρουσιάζουν τα πράγματα όπως τους βολεύει κατά περίπτωση. Ανάλογη βεβαίως είναι και η κατάσταση στις αρμόδιες ελεγκτικές Υπηρεσίες, είτε αυτές ονομάζονται Λιμενικό Σώμα, είτε Εποπτεία Αλιείας, είτε Τμήμα Εμπορίου. Αλήθεια, ας μας πουν οι υπεύθυνοι των ελεγκτικών Υπηρεσιών, πόσες παραβάσεις έχουν βεβαιωθεί τα τελευταία δύο χρόνια για παράνομη αλιεία, διακίνηση και εμπόριο ερυθρού τόνου; Δεν ξέρω από που πηγάζει η αισιοδοξία της ICCAT ως προς την απόδοση των μέτρων για την αλιεία του BFT το έτος 2022, αλλά εάν δεν σταματήσει το πανηγύρι με την παράνομη - άναρχη (επαγγελματική και ερασιτεχνική) αλιεία, τότε δεν υπάρχει περίπτωση να δουν θετικά αποτελέσματα ούτε το 2122!
...και τώρα που μειώθηκαν οι ειδικές άδειες ερυθρού τόνου για το 2011 δεν πιστεύω να υπάρχουν διάφοροι αφελείς που να πιστεύουν ότι σώθηκε η κατάσταση! Στην Λέσβο μέχρι στιγμής δεν έχει χορηγηθεί καμία άδεια για ερυθρό τόνο και δεν ξέρω εάν πρόκειται να δοθεί. Το ζητούμενο είναι να καταλάβουν εκεί στο ΥΘΥΝΑΛ ότι με το να στερήσεις από τον παράκτιο επαγγελματία ψαρά την δυνατότητα να βγάλει ''νόμιμα'' ένα μεροκάματο - το οποίο ούτως ή άλλως δεν είναι και μεγάλο - απλώς τον οδηγείς με μαθηματική ακρίβεια στην παρανομία. Ειδικά δε όταν βλέπει ερασιτέχνες ψαράδες να δρουν ανενόχλητοι, εκμεταλλευόμενοι την αδιαφορία ή άγνοια των διωκτικών Αρχών, τότε εξοργίζεται ακόμη περισσότερο. Το αποτέλεσμα είναι να αλιεύονται παράνομα ερυθροί τόνοι, οι οποίοι βαφτίζονται «μακρύπτεροι», εκφορτώνονται «μακριά» από τα μάτια των ελεγκτικών Αρχών και φτάνουν στον τελικό προορισμό τους άνευ των σχετικών εγγράφων τεκμηρίωσης της αλιείας τους. Βέβαια αντιλαμβάνομαι ότι στην Διεύθυνση αλιείας του ΥΘΥΝΑΛ είναι λίγο δύσκολο να τα γνωρίζουν όλα αυτά, διότι όταν ασκείς αλιευτική πολιτική οφείλεις, πέρα από την άριστη γνώση του θεσμικού πλαισίου, να διαθέτεις εξίσου ή και καλύτερη γνώση των δεδομένων που ισχύουν στο θαλάσσιο περιβάλλον και σε όσους ασχολούνται ενεργά με αυτό (αλιείς). Σε βάθος χρόνου και με βάση αποφάσεις που έχουν ληφθεί από την συγκεκριμένη Υπηρεσία δίνεται η εντύπωση ότι η άσκηση αλιευτικής πολιτικής διενεργείται περισσότερο από τις καρέκλες των γραφείων και υπό το καθεστώς των πιέσεων που ασκούνται αρκετά συχνά από τους επαγγελματικούς αλιευτικούς συλλόγους της χώρας, οι οποίοι βεβαίως παρουσιάζουν τα πράγματα όπως τους βολεύει κατά περίπτωση. Ανάλογη βεβαίως είναι και η κατάσταση στις αρμόδιες ελεγκτικές Υπηρεσίες, είτε αυτές ονομάζονται Λιμενικό Σώμα, είτε Εποπτεία Αλιείας, είτε Τμήμα Εμπορίου. Αλήθεια, ας μας πουν οι υπεύθυνοι των ελεγκτικών Υπηρεσιών, πόσες παραβάσεις έχουν βεβαιωθεί τα τελευταία δύο χρόνια για παράνομη αλιεία, διακίνηση και εμπόριο ερυθρού τόνου; Δεν ξέρω από που πηγάζει η αισιοδοξία της ICCAT ως προς την απόδοση των μέτρων για την αλιεία του BFT το έτος 2022, αλλά εάν δεν σταματήσει το πανηγύρι με την παράνομη - άναρχη (επαγγελματική και ερασιτεχνική) αλιεία, τότε δεν υπάρχει περίπτωση να δουν θετικά αποτελέσματα ούτε το 2122!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου